Aktuality
Otevírací doba místní knihovny o vánočních a novoročních svátcích:
Pátek 17. 12. 15.00 - 16.00 hod.
Pátek 24. 12. z a v ř e n o
Pátek 31.12. z a v ř e n o
Finanční úřad pro Moravskoslezský kraj
Na Jízdárně 3162/3, 709 00 Ostrava
Tel: 596 651 302
Provoz Finančního úřadu pro Moravskoslezský kraj a jeho pracovišť v závěru roku 2021
Daňová pokladna Územního pracoviště Ostrava I, na ulici Jurečkova v Ostravě bude naposledy otevřena ve středu 15. 12. 2021. Již tradičně tedy nebude možno od 16. 12. 2021 platit daně v hotovosti. Daňová pokladna bude znovu otevřena dne 5. ledna 2022. V době uzavření pokladny pro placení daní v hotovosti lze provést úhradu daní bezhotovostním převodem na bankovní účet finančního úřadu nebo poštovní poukázkou prostřednictvím České pošty. Informace k placení daní jsou zveřejněny na www.financnisprava.cz.
Uzavřeny budou v době od 27. 12. do 31. 12. 2021 také podatelny územních pracovišť v Orlové, v Bohumíně, v Českém Těšíně, ve Fulneku a ve Frýdlantu nad Ostravicí.
Ostatní pracoviště Finančního úřadu pro Moravskoslezský kraj budou ke konci letošního roku a mezi svátky poskytovat služby takto:
20. 12. pondělí Úřední hodiny 8:00 – 17:00
22. 12. středa Úřední hodiny 8:00 – 17:00
27. 12. pondělí Úřední hodiny 8:00 – 17:00
29. 12. středa Úřední hodiny 8:00 – 17:00
31. 12. pátek Otevřeny podatelny 8:00 – 13:00
Finanční úřad žádá občany a firmy, aby i v závěru roku upřednostnili telefonická jednání nebo e-mailovou poštu před osobním jednáním. Kontakty na všechna územní pracoviště jsou uvedeny na www.financnisprava.cz. Termín případného osobního jednání je vhodné se zaměstnanci úřadu sjednat předem.
Na informační linku Finanční správy 225 092 392 lze volat v posledním prosincovém týdnu v pondělí 27. 12. a ve středu 29. 12. od 9:00 do 17:00 hodin. Mimo úřední dny (v úterý, ve čtvrtek a v pátek) je linka v provozu od 9:00 do 13:00 hodin.
V Ostravě dne 10. prosince 2021
Ing. Petra Homolová
tisková mluvčí Finančního úřadu pro Moravskoslezský kraj
Pojďme se společně sejít ještě před Štědrovečerní večeří! Vánoční jarmark v Metylovicích se koná v Hospůdce na hřišti, a to dne 23. prosince od 8:00 do 17:00. Těšit se můžete na výborné farmářské pokrmy, kde si můžete zakoupit například kvalitního čerstvého lososa a vychutnat si jej na Štědrovečerní večeři. Dále si budete moct zakoupit praktické chlazené sety, které si stačí doma jen ohřát. Samozřejmostí bude Vánoční punč, pivečko a případné speciality místní hospůdky.
Na Štědrý den bychom Vám rádi popřáli šťastné a veselé, protože v rozmezí 10:00 - 12:00 se zde bude podávat Vánoční vařonka. A to by byla velká škoda nechat si to ujít.
Detailní informace naleznete ve Facebookové události - www.facebook.com/events/247277557502026
Tak se už na Vás moc těšíme!
Městský úřad Frýdlant nad Ostravicí, odbor dopravy opakovaně vyzývá vlastníky vozidel, kteří mají vyřazené vozidlo z provozu déle než 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců (tzv. depozit), aby nezapomněli na povinnost oznámit bez zbytečného odkladu po uplynutí této lhůty obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, který vyřadil silniční vozidlo z provozu, adresu místa, kde je vyřazené silniční vozidlo umístěno a účel jeho využití.
V případě nesplnění této povinnosti se vlastník silničního vozidla dopouští přestupku, za který lze uložit pokutu až do výše 50 000 Kč.
Oznámení můžete provést v úřední hodiny na odboru dopravy ve dnech pondělí a středa od 08:00 do 11:00 hodin a od 12:00 do 17:00 hodin, ve čtvrtek 08:00 do 11:00 hodin a od 12:00 do 14:00 hodin, v ostatní dny po dohodě s pracovnicemi registru vozidel na tel. 558 604 143(4), které Vám ochotně v dané věci pomohou. K úkonu je nutno předložit velký technický průkaz vozidla.
Využít můžete rovněž on-line objednání přes webové stránky města https://www.frydlantno.cz/elektronicke-objednavani/
Mgr. Zdeňka Pohludková
vedoucí odboru dopravy
Městský úřad Frýdlant nad Ostravicí, odbor dopravy opakovaně vyzývá vlastníky vozidel, kteří mají vyřazené vozidlo z provozu déle než 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců (tzv. depozit), aby nezapomněli na povinnost oznámit bez zbytečného odkladu po uplynutí této lhůty obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, který vyřadil silniční vozidlo z provozu, adresu místa, kde je vyřazené silniční vozidlo umístěno a účel jeho využití.
V případě nesplnění této povinnosti se vlastník silničního vozidla dopouští přestupku, za který lze uložit pokutu až do výše 50 000 Kč.
Oznámení můžete provést v úřední hodiny na odboru dopravy ve dnech pondělí a středa od 08:00 do 11:00 hodin a od 12:00 do 17:00 hodin, ve čtvrtek 08:00 do 11:00 hodin a od 12:00 do 14:00 hodin, v ostatní dny po dohodě s pracovnicemi registru vozidel na tel. 558 604 143(4), které Vám ochotně v dané věci pomohou. K úkonu je nutno předložit velký technický průkaz vozidla.
Využít můžete rovněž on-line objednání přes webové stránky města https://www.frydlantno.cz/elektronicke-objednavani/
Mgr. Zdeňka Pohludková
vedoucí odboru dopravy
Ve čtvrtek 4. listopadu 2021 nám neznámý řidič osobního automobilu rozlomil mladou lípu u kapličky svaté Anny. Díky ducha přítomnosti jednoho ze sousedů, kterému se podařilo vozidlo vyfotit, byl na základě SPZ vypátrán majitel auta, s nímž byly dojednané podmínky nové výsadby. V pátek 3. 12. 2021 tak byla u kapličky svatá Anna vysazena nová lípa. Náklady na pořízení lípy, včetně odstranění původního kořene a výkopu jámy pro novou sazenici budou tedy naúčtovány viníkovi nehody.
Omlouváme se občanům obce Metylovice za víkendové výpadky veřejného osvětlení, které byly způsobeny elektrickým zkratem vánoční ozdoby.
V pondělí 29. 11. 2021 byl rozsvěcen vánoční strom, rostoucí na zahradě u fary v Metylovicích. K nazdobení stromku byly využity finanční prostředky, které obec Metylovice získala na základě podané žádosti z projektu Nadace ČEZ. Výše podpory činí 24 200 Kč.
Obecní úřad Metylovice upozorňuje občany, aby nyní v zimním období neparkovali své osobní automobily na okraji místních komunikací nebo celodenně neodstavovali svá auta na parkovištích před školou, obecním úřadem či sokolovnou. Tato vozidla pak tvoří překážku zaměstnancům obce při odklízení sněhu z těchto parkovišť a omezují pracovníky zimní údržby, kteří se starají o to, aby všechny obecní cesty byly pokud možno včas a v celém úseku sjízdné.
Valná hromada klubu seniorů se koná ve čtvrtek 2. prosince 2021 v 15.00 hod. v kinosále místní sokolovny za těchto podmínek:
vstup pouze pro očkované nebo pro ty, kteří nemoc Covid-19 prodělali a mohou se na místě prokázat certifikátem o očkování nebo certifikátem o prodělané nemoci Covid-19.
Certifikát o prodělané nemoci nesmí být starší než 180 dnů. V opačném případě je certifikát neplatný!
Možná přijde i Mikuláš. Proto s sebou vezměte drobný dárek v hodnotě cca za 50 - 70,- Kč.
Vstup pouze s ochranou ústa a nosu, s respirátorem!!
Těšíme se na Vás. Za organizační tým Vavřín Michalec.
V souvislosti s náhlým ukončením dodávek energií od Bohemia Energy a dalších společností, ke kterému došlo napříč celou Českou republikou, Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) informuje o možnosti pomoci ze strany Úřadu práce (ÚP ČR).
Do režimu dodavatelů poslední instance (DPI) se dostalo zhruba 20 % všech domácností. V gesci MPSV je možné pro podporu občanů, kteří se vlivem vysokých záloh a růstu cen energii ocitli v nouzi, využít zejména následujících nástrojů:
• Mimořádná okamžitá pomoc (MOP): jedná se o jednorázovou dávku ze systému pomoci v hmotné nouzi; informační leták zasíláme k případnému využití v příloze. Podrobné informace lze nalézt na https://www.mpsv.cz/pomoc-pri-rustu-cen-energii.
o MOP – vyúčtování DPI: směřuje zejména na domácnosti, které přešly do standardního režimu (tj. mají již běžnou smlouvu na dodávku energií), při konečném vyúčtování u DPI jim byly vyměřeny nedoplatky a na tyto nedoplatky nemají dostatek vlastních prostředků, případně by je úhrada dostala do stavu hmotné nouze. Ve chvíli, kdy spotřebitel opustí režim DPI, je vystaveno vyúčtování. S tímto vyúčtováním, pokud nebudou mít dostatek vlastních finančních prostředků na jeho úhradu, se mohou následně obrátit na ÚP ČR v příslušném městě a požádat o MOP – Vyúčtování DPI. Pro přiznání této pomoci budou hodnoceny příjmy, úspory, majetek a náklady na bydlení. MOP je dávka na úhradu nákladů spojených s bydlením a je určena zejména pro osoby, které zaplatily vysoké zálohy a nezbývá jim dostatek prostředků na zajištění dalších základních potřeb (nájem, zimní oblečení, atd.) Podmínka: 30 % příjmu nestačí na pokrytí nákladů na bydlení a zároveň je těchto 30 % nižší než příslušné normativní náklady stanovené zákonem.
o MOP: je určena zejména pro osoby, které zaplatily vysoké zálohy a nezbývá jim dostatek prostředků na zajištění dalších základních potřeb (nájem, zimní oblečení, atd.)
• Příspěvek na bydlení: touto dávkou stát pravidelně přispívá na náklady na bydlení, jestliže 30 % (v Praze 35 %) příjmů rodiny nestačí k pokrytí nákladů na bydlení (vztahuje se k nájemnímu a vlastnickému bydlení). Podrobné informace na https://www.uradprace.cz/web/cz/prispevek-na-bydleni
Příklad MOP – vyúčtování DPI:
Měsíční čistá mzda: 25 000 Kč (ze zákona se započítává příjem ze 70 % = 17 500 Kč)
Náklady na bydlení: 15 000 Kč
Naspořeno: 20 000 Kč
V tomto případě může Úřad práce ČR v rámci správního uvážení nepřihlížet k majetku (tj. úsporám) v částce až do výše 37 720 Kč, při posuzování se tedy bude vycházet jen z příjmů (započítaných dle zákona ze 70 %). Nedoplatek za vyúčtování je 15 000 Kč. Úřad práce bude moci v tomto ilustračním případě poskytnout MOP na vyúčtování od DPI ve výši 15 000 Kč.
Přestože oblast energetiky nespadá do gesce MPSV ani ÚP ČR, snaží se MPSV a ÚP ČR občanům zprostředkovat alespoň základní poradenství ohledně jejich situace. Přehledně zpracované otázky a odpovědi, včetně podrobnějších informací lze nalézt na stránkách Energetického regulačního úřadu na https://www.eru.cz/cs/-/casto-kladene-otazky-…-dodavatel-energie-, přičemž naprosto klíčové je v tuto chvíli směrovat domácnosti na uzavření standardní smlouvy, tj. co nejrychlejší ukončení režimu DPI.
Podkategorie
Strana 36 z 67