Aktuality
Od pondělí 20. 4. 2020 zahájí firma PORR, a.s. rekonstrukci opěrné zdi (úsek od Čihadla, přes Tomáše Šiguta až po Vladimíra Němce č.p. 135). Termín dokončení je naplánován do 31. 7. 2020. V tomto období bude na výše uvedeném úseku dlouhém cca 120 m probíhat částečná uzavírka silnice III/48416 pro opravu opěrné zdi a okraje vozovky. Provoz zde bude řízen kyvadlově světelným signalizačním zařízením. Na tuto rekonstrukci bude už pravděpodobně v příštím roce navazovat celková oprava povrchu komunikace od dolního konce až po Frýdlant nad Ostravicí.
Prosím, respektujte veškeré dopravní pokyny a dbejte zvýšené opatrnosti.
V nejbližší době budu mít kurty připraveny ke hře.
Tenisové kurty za školou budou otevřeny v nouzovém režimu:
1. Bude otevřen pouze pro současné a bývalé členy a registrované hráče klubu.
2. Za nové registrované hráče klubu budou přijati výhradně občané s trvalým bydlištěm v Metylovicích.
3. Členové a registrovaní hráči budou mít zaplaceny poplatky a příspěvky převodem na účet.
4. Registrace bude provedena bez průtahu po zaslání emailu na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. s obsahem
Jméno a příjmení hráče, datum narození, místo bydliště, tel. číslo pro kontakt, (email adresa), s prohlášením, že chci registraci do TKK pro sebe nebo své dítě,
a zaplacení registračního poplatku dle věku
Rekreační hráči TKK | |
Registrační poplatek dospělí | 1000 Kč |
Registrační poplatek 15-18 let | 600 Kč |
Registrační poplatek 12-14 let | 300 Kč |
Registrační poplatek méně než 12 let | 100 Kč |
Kč
na účet tenisového klubu 239599342/0300.
Souhlas s provozním řádem sportovního areálu vyjádříte vstupem do areálu.
Domluva a objednávka hry na kurtu bude výhradně telefonicky nebo SMS na tel. 603 979891.
5. Tréninky dětí budou probíhat podle přání a domluvy s rodiči.
6. Budou se dodržovat hygienická opatření.
a) kromě hry na kurtu se budou nosit všude roušky
b) budou se udržovat odstupy podle nařízení vlády
c) hráči se nebudou nikde zbytečně zdržovat ani vcházet do objektů, zbytečně kontaktovat jiné hráče nebo správce kurtů.
d) předměty a zařízení, se kterými se může hráč dostat do kontaktu, budou pravidelně desinfikovány.
Z MěÚ Frýdlant nad Ostravicí byla vyzvednuta další várka 1 150 ks jednorázových roušek. Jestli někdo z občanů roušky potřebuje, ať se dostaví v úřední dny (pondělí 14 – 17 hodin, středa 9 – 12 hodin) na obecní úřad, kde mu budou zdarma poskytnuty – 5 ks na osobu/týden.
Milí věřící, bratři a sestry,
Až na výjimky nebude pro Vás možné zúčastnit se vrcholu celého liturgického roku – slavení Velikonoční vigilie.
Proto navrhujeme, abychom v době, kdy se Velikonoční vigilie slaví, tedy na Bílou sobotu po setmění, zapálili za okny našich domů svíčku, případně vystavili obraz našeho Pána Ježíše Krista, který v této slavné noci vpravdě vstal z mrtvých. Je to stará velikonoční tradice, kterou bychom přivedli k životu a vydali tak svědectví, že Ježíš je Světlem našeho života, světlem, které nezná západu, jak o tom o velikonoční noci s radostí a rozechvěním zpíváme.
Děkujeme Vám, že se k této výzvě připojíte.
Z celého srdce Vám žehnáme
Čeští a moravští biskupové
3. dubna 2020
Vážení spoluobčané,
nakládání s odpadem v době nouzového stavu a karantény, má svá zvláštní pravidla, protože odpad může být zdrojem přenosu infekce.
Dbejte na maximální míru ochrany a osobní hygienu při nakládání s odpady.
Použité roušky, rukavice a kapesníčky ukládejte do plastového pytle. Ten odkládejte uzavřený do směsného komunálního odpadu. V žádném případě je nedávejte do tříděného sběru.
Žádné odpady NEODKLÁDEJTE mimo kontejnery a popelnice.
Pokud nejste nakaženi ANI V NAŘÍZENÉ karanténě – nakládejte se svými odpady jako doposud – třiďte odpady tak, jak jste zvyklí.
Osoby v karanténě odpad nyní NETŘÍDÍ! Hrozil by přenos infekce. Jste-li v karanténě, odkládejte veškeré odpady do pevného plastového pytle, případně do dvou slabších pytlů. Po naplnění (nejpozději však do 24 hodin) pytel pevně zavažte a na povrchu ošetřete dezinfekčním prostředkem. Poté jej můžete odložit do popelnic a kontejnerů na směsný odpad.
Vážení spoluobčané,
všichni se snažte minimalizovat celkový objem a množství odpadů, které není v současné době nutné produkovat.
Chovejte se zodpovědně nejen sami k sobě a svému okolí, ale také k všem lidem, kteří pro nás zajišťují nakládání s odpady.
Více informací naleznete na našich internetových stránkách.
Děkujeme, že se chováte zodpovědně.
Vláda v souladu s čl. 5 a 6 ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, vyhlašuje pro území České republiky z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru (označovaný jako SARS CoV-2) na území České republiky nouzový stav na dobu od 14.00 hodin dne 12. března 2020 na dobu 30 dnů.
Z důvodu prozatím nezměněné situace ve vývoji nákazy SARS – COV-2 došlo ze strany vlády k prodloužení omezeného pohybu občanů a s platností
do dne 11. dubna 2020 do 6:00:
- se zakazuje volný pohyb osob na území celé České republiky s výjimkou:
- cest do zaměstnání a k výkonu podnikatelské nebo jiné obdobné činnosti,
- nezbytných cest za rodinou nebo osobami blízkými,
- cest nezbytně nutných k obstarávání základních životních potřeb (např. nákup potravin, léků a zdravotnických prostředků, hygienického zboží, kosmetiky a jiného drogistického zboží, krmiv a dalších potřeb pro zvířata), včetně potřeb příbuzných a osob blízkých, zajištění péče o děti, zajištění péče o zvířata, využívání nezbytných finančních a poštovních služeb, doplnění pohonných hmot,
- cest nezbytně nutných k zajištění potřeb a služeb podle písmene c) pro jinou osobu (např. dobrovolnictví, sousedská výpomoc),
- cest do zdravotnických zařízení a zařízení sociálních služeb, včetně zajištění nezbytného doprovodu příbuzných a osob blízkých, a zařízení veterinární péče,
- cest za účelem vyřízení neodkladných úředních záležitostí, včetně zajištění nezbytného doprovodu příbuzných a osob blízkých,
- výkonu povolání nebo činností sloužících k zajištění bezpečnosti, vnitřního pořádku a řešení krizové situace, ochrany zdraví, poskytování zdravotní nebo sociální péče, včetně dobrovolnické činnosti, individuální duchovní péče a služby, veřejné hromadné dopravy a další infrastruktury, služeb pro obyvatele, včetně zásobování a rozvážkové služby, veterinární péče,
- pobytu v přírodě nebo parcích,
- cest zpět do místa svého bydliště,
- pohřbů;
- se nařizuje osobám pobývajícím na území České republiky
- pobývat na veřejně dostupných místech nejvýše v počtu dvou osob, s výjimkou členů domácnosti, výkonu povolání, podnikatelské nebo jiné obdobné činnosti, účasti na pohřbu, a zachovávat při kontaktu s ostatními osobami odstup nejméně dva metry, pokud je to možné;
- od 31. března 2020 od 00:00 hod. se zakazuje všem osobám pohyb a pobyt
na všech místech mimo bydliště bez ochranných prostředků dýchacích cest
(nos, ústa), jako jsou respirátor, rouška, ústenka, šátek nebo šál nebo jiné prostředky, které brání šíření kapének, a to s výjimkou:
- dětí do dvou let věku,
- řidičů motorových vozidel, jsou-li sami v uzavřeném vozidle;
Vedení obce
Od středy 1. dubna 2020 bude opět otevřena pošta v Metylovicích ve svých obvyklých otevíracích hodinách:
Pošta Partner
Sídlo:
Metylovice č.p. 146
tel. 553 034 517
Úřední hodiny:
Pondělí | 8:00 – 11:00 | 15:00 – 17:00 |
Úterý | 8:00 – 12.00 | 15:00 – 16:00 |
Středa | 8:00 – 12:00 | 15:00 – 16:00 |
Čtvrtek | 8:00 – 12:00 | 15:00 – 16:00 |
Pátek | 8:00 – 12:00 | 15:00 – 16:00 |
Včera byla ukončena první vlna distribuce textilních roušek. V této první vlně byly rozdány roušky metylovským seniorům starších 65 let. Těch v obci máme 368, takže ti všichni by měli být v současné době rouškami vybaveni. Děkuji za pomoc všem, kteří se na tom nějakým způsobem podíleli. Hlavně děkuji dobrovolnicím (možná i dobrovolníkům), které ušily a stále šijí pro občany textilní roušky.
V druhé etapě bychom chtěli rozdat roušky (textilní + jednorázové) všem občanům obce. Čekáme na dodávku roušek (3 000 ks jednorázových, 1 750 textilních). Jakmile je budeme mít na úřadě (snad v příštím týdnu) tak budou hned rozneseny do všech domácností.
Upozorňujeme občany na sběrné boxy umístěné v níže uvedených budovách, které jsou v provozu pro osobní „odevzdání“ daňových přiznání v pracovních dnech od 8:00 do 17:00 hodin. Sběrný box je v pracovních dnech vybírán denně. Podání jsou po vynětí z boxu označena podacím razítkem s datem jejich vynětí. Daňovému subjektu nebo jeho zástupci je doručení podání (vynětí z boxu) potvrzeno SMS zprávou odeslanou na telefonní číslo uvedené daňovým subjektem v daňovém přiznání. Úplnost listin doporučujeme zajistit obálkou nebo složkou. Daňové přiznání však není nutno osobně odevzdat na finančním úřadě, je možno jej zaslat poštou nebo elektronicky přes www.daneelektronicky.cz
Sběrné boxy na finančních úřadech
Podkategorie
Strana 51 z 66